Nog voor de Waterman gestart was brak de giek van het grootzeil. We lagen op een mooie startkoers toen het achterste gedeelte van de giek brak. Snel ging het zeil eraf en werd er een rif gelegd en zodra het zeil omhoog was kon de race daadwerkelijk starten voor de bemanning. Vervolgens kwam de Waterman aan in het havengebied van Lelystad waar gemotord mag worden. Het lasapparaat stond al aan dek en het stokanker was inmiddels ook gesloopt en een noodreparatie werd uitgevoerd. De reis kon relaxed voortgezet worden naar Amsterdam. De keuze om direct door te zeilen en geen extra havens aan te doen had te maken met de weersvoorspelling.

Na de verplichte 10 uur rust is de Waterman vertrokken en naar Blocq gezeild. Het liep erg voorspoedig op de zuid. Urk is nog steeds geen favoriete haven voor de Waterman, de traditie wat dat betreft werd voortgezet. Vol goede moed werd koers gezet naar Lemmer, de ploeg was positief. In Lemmer lukte het niet om aan te meren en tot overmaat van ramp brak ook nog de zwaardtalie. Twee man is het water ingegaan om ook hier wederom een noodreparatie te maken en vervolgens werd de talie vervangen. In Lemmer heeft het schip vrij lang gelegen en heeft de bemanning zijn rust gepakt. Met zijn allen hebben ze besloten de wedstrijd af te maken.

Zowel Medemblik als de aankomst bij t’Soal ging echt soepel. Al met al, een bijzondere beurtveer.
Waterman 3 WAterman met noodreparatie Waterman noodreparatie 2