De hele nacht door zijn we door de Beurtveerschepen telefonisch op de hoogte gehouden van hun reilen en zeilen. telefoontjes van bijna alle IJsselmeerhavens. Daarmee blijkt, dat het dit jaar geen treintje varen is. Wel veel duo’s die 2 aan 2 dezelfde route volgen. Bij de Beurtveer is het altijd weer afwachten hoe het zal gaan en wie er zal winnen. Ze kunnen verschillende havens extra aandoen onderweg naar Amsterdam. Of op de terugweg. Dat maakt het moeilijk inschatten, hoe de stand nu is.
Nog 1 schip bevindt zich op het Noordelijk deel van het IJsselmeer. En er liggen op het moment van schrijven al 10 schepen voor anker in Durgerdam om de verplichte 10 uur rust te houden.

Bij de iets Strontrace is het duidelijker. Hoewel ook nu er wel wat verschillen zijn. Er zijn 2 schepen over Lelystad naar Amsterdam gevaren, dat is iets langer, dan over Enkhuizen. Dus op de terugweg hebben die een korter traject. Bovendien zijn er 2 schepen die hebben gekozen om het rondje door Noord Holland over Haarlem te starten. Via Haarlem naar Warmond is langer, dan via Amsterdam, dus zij hebben op de terugweg nog een korter stuk Ringvaart te gaan.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat de Strontfiets, onze Bullit op de Track en Trace een ruime voorsprong heeft genomen op de schepen. Ook hij legt de route af, zoals de schepen. Dus Haarlem, Amsterdam, Enkhuizen en Lelystad als verplichte passage punten. Hij is in Warmond feestelijk ontvangen en na het lossen van de stront is hij weer vol goede moed aan de terugweg begonnen.

Strontfiets lost de mest in Warmond

Strontfiets lost de mest in Warmond

Ellert de fietser in Warmond

Ellert de fietser in Warmond

Deinemeid bij de Blocq

Deinemeid bij de Blocq